Sunday, February 26, 2012

yaz türlüsü....



nihayet yaz geldi....

ayrıca su ilave etmiyorum
sebzelerin kendi suyu ile pişiyor

o sebepten fırın kabınız/güveç kapaklı bile olsa folyo ile sıkıca kapatmanızı öneririm

sebzeleri sadece soteledim kızartmadım

patlıcan fazla yağ çektiği için sonradan çok az yağ ilave ettim

evde bezelye olduğu zaman bir avuç bezelyede ilave ediyorum

ılık servis ettim

domatesli pilav ve cacıkla çok yakışıyor

malzemeler

- 300 gr taze fasulye

- 2 adet patlıcan

- 1 adet patates

- 1 adet enginar

- 2 adet dolmalık biber

- 2 adet kabak

- 3 adet domates

- 150 gr bamya

- 12 adet arpacık soğanı

- zeytinyağı

- taze fesleğen

- taze nane

- tuz - karabiber

hazırlanması

- sebzeleri yıkadım - soydum -fotoğraftaki gibi doğradım hazır hale getirdim

(küçük doğramayın)

- bir tavaya zeytinyağını koydum

sırasıyla

patatesleri

taze fasulyeyi

dolmalık biber

arpacık soğan

patlıcanları tek tek soteledim

(hepsini birarada sotelemeyin)

- bir fırın kabına sotelediğim sebzeleri kızarttığım sırayla dizdim

- üstlerine biraz tuz - karabiber - taze nane - fesleğen yaprakları serpiştirdim

- üstüne sırayla

enginar

bamya

kabak

domatesleri yerleştirdim

- tekrar tuz - karabiber - taze nane - fesleğen serpiştirdim

- üstüne sebzeleri sotelediğim yağdan bir kaç kaşık gezdirdim

- fırın kabının etrafını çift kat folyo ile sıkı sıkı kapattım

- 180 derece ısıtılmış fırında 90 dakika pişirdim

- piştikten sonra üstünü açtım kendi kabında soğumasını bekledim sonra servis kabına aldım

üstüne taze nane ve fesleğenle sepiştirdim

No comments:

Post a Comment